2023. sze 12.

10+1 EGYEDI ÖTLET, MIT AJÁNDÉKOZZ EGY KISMAMÁNAK A BABAVÁRÓN

írta: mavanaszulinapom
10+1 EGYEDI ÖTLET, MIT AJÁNDÉKOZZ EGY KISMAMÁNAK A BABAVÁRÓN

Minden kismama szereti a szokásos babaajándékokat, mint a pelenkát vagy a babatakarókat, így ha ezeket ajándékozod sem lősz mellé, ez biztos. Ám néhányunk – mert jobb, ha tőlem tudod, élnek ilyen lázadó különcök közöttünk, - nem elégszik meg a dolgok kommersz kategóriájával, hanem imád valami egyedi dolgot alkotni, szerezni, adni, ajándékozni. Készítek majd alkalomadtán egy átfogóbb blogposztot, ahol a szokásos babaváró ajándékokat listázom egy kupacba, ez a cikk azonban az egyedi ajándékokról szól, szóval ha te erre vadászol, figyelj!

1. BABASZÜLETÉSI POSZTER

Majd látni fogod, hogy a lista elemei számomra azért is egyediek, mert nem csak a babának, hanem az édesanyának is jó és hasznos. A babaszületési poszter megörökíti a bébi születésének adatait, körülményeit, ami egy kedves emléke ennek a nem mindennapi eseménynek, de egyben az otthonotok dekorációja is, amire nem csak azért kellemes érzés rápillantani, mert szép, hanem mert számtalan olyan emléket hoz fel, ami idővel tetszik - nem tetszik mindenképpen kicsit homályba veszne, de a születési poszter ezt nem engedi, mert a puszta létével életben tartja ezeket az emlékeket. Számtalan stílusban megtalálhatod a piacon (bár jelenleg még inkább csak külföldön igazán elterjedt), itt egyet mutatok az általam készítettek közül, ami egyedi megrendelésre készült:

1.pngbykathinka.com

 
2. BABANYOMDA KÉSZLET

Mikor az én lányaim születtek, még itthon nem lehetett kapni ilyesmit, úgyhogy vettem égethető gyurmát mindenféle vidám színből és abból készítettem nekik kéz- és láblenyomatokat, illetve befestettem a kis talpukat és rányomdáztam kartonpapírra. Ma már egyre elterjedtebbek az erre a célra készült készletek. Engem a mai napig melegséggel tölt el, ha meglátom, mert nálunk a gyurmába nyomott kéz- és láblenyomatok egy dekorüvegben csücsülnek egy polcon a nappaliban.

2_1.pngForrás: Pinterest                                                            Forrás: Pinterest


3. A BABA ALSZIK!

Minden kismama tudja, hogy azok az aranyórák, amikor a kisbaba alszik, mert ha jól alszik, jól fejlődik, egészséges, jó kedvű és az anyuka is tud pihenni vagy intézni a teendőit. Azonban világunk hangos és zajos, a csendes pihenőt nemigen támogatja, ezért olykor nem árt felhívni a figyelmet arra, ha szükséges a csend és a nyugalom. Egy ilyen feliratú kép vagy tábla kiakasztható a gyerekszoba ajtajára vagy a lakás ajtajára (mert az a nyomorult portás is mindig kétszer csenget :) és egyébként még jópofa is.

3_4.jpgForrás: Pinterest


4. BABAFOTÓZÁS

Nagyobbik lányomat csak én fotóztam, de a kisebbik lányom születése előtt a játszótéri ismerkedéseim során összebarátkoztam egy anyukával, aki akkor tanulta ki a fotós szakmát és vele készíttettük el a kismama fotóimat. Nagyon tetszett a munkája s mivel megkért, hogy készíthessen néhány képet az újszülött babánkról gyakorlásképpen, én felkértem egy teljes babafotózásra és nagyon, de nagyon nem bántam meg! Maga a fotózás is élmény volt, de a képek, azok aztán megismételhetetlen pillanatokat örökítettek meg! Ezt a karácsonyi hangulatú képet ő készítette:

4_4.jpgKőszegi Mária Photo

 
5. MÉRFÖLDKŐ TAKARÓ

A Pinteresten már több alkalommal szembejött velem ez a termék. Rákerestem a neten és lám, már hazai webshopok is árulják egész széles választékban. Ez olyasmi, amit magától egy kismama kis valószínűséggel venne meg itthon, de ha van, rájön, hogy nagyonis jó, hogy van, mert irtó aranyos képek készítésére ad lehetőséget!

5_3.jpgForrás: Pinterest

 
6. EGYEDI BÉBI BODY CSOMAG

Bárki bármit mondjon, a cuki ruha, - legalább egy-két darab - egyszerűen „must have”! Beszerezhetitek boltokból is vagy nyomtathattok egyszínű bodykra egyedi grafikát (sok cég kínál már ilyen szolgáltatást), ami nem fog szembe jönni tízesével az utcán. Ezek az én grafikáim, innen is bátran válogathattok:

6_1.pngbykathinka.com

 
7. MOBIL PELENKÁZÓ SZETT

Ez a cucc, kimondom: nélkülözhetetlen! Az a szabadság, hogy bárhol: a kocsiban, a parkban, vendégségben, étteremben, szóval bárhol ilyen szuper felszereltséggel pelenkázhatsz, hidd el, életmentő. Ha igazán hasznos ajándékot adnál, ez tutira az!

7_3.jpgForrás: Pinterest

 
8. FOGZÁS TÚLÉLŐ KÉSZLET

Ahogy azt a fenti cím is tartalmazza, ez bizony a túléléshez kell! Egy fogzásnak indult kisbaba rossz kedve, nyűglődése és sírása magával ránt mindenkit maga körül. Az én nagyobbik lánykám egyszer két napra belázasodott minden egyéb tünet nélkül, végül rájöttünk, hogy három foga bújik ki épp egyszerre. Szerencse, hogy már mindenféle szuper kis eszközök kaphatók a fájdalom enyhítésére, fel kell vérteznünk a kismamát néhány ilyennel és akkor nagy gond már nem lesz!

 8_3.jpgForrás: Freepic

 
9. 
STREAMING ELŐFIZETÉS

Ez egy elég rendhagyó ajándék ötlet és lehet, nem is jönne be mindenkinek vagy nem vállalja mindenki fel, hogy bejönne neki, de szerintem nagy segítség az ép elme megőrzésében, amikor elég gyakran és hosszú időkre be vagyunk zárva a lakásba. Volt kolléganőm mondta egyszer, hogy nekik nincsen tévéjük, mert abban csak a szemét megy, márpedig ők igényes emberek, nem néznek olyat. Azt válaszoltam, hogy én is igényes ember vagyok, nem is nézek szemetet, de tévénk az van, mert bármily meglepő, abban nem csak szemét műsorok vannak. Rengeteg ismeretterjesztő, tudományos műsor van és rengeteg színvonalas szórakoztató műsor, csak tudnod kell szelektálni. Mert vacak könyvek is vannak, de azt is megválogatja az ember lánya, hogy milyen könyvet olvas. És lássuk be, hogy a bezártság, a szülés utáni lehangoltság (nem tévesztendő össze a depivel!) és az emberi kapcsolatok leredukálódása esetében nagyot tud dobni a hangulatunkon egy jó műsor a gyerek alvásidejében!

 9_3.jpgForrás: Freepic

 

10. LEVÉLSZETT

Valahol olvastam, hogy egy anyuka minden évben a gyermeke születésnapján levelet ír neki. Elteszi és majd 18 éves korában odaadja neki őket. Hát ezt annyira klassz ötletnek tartottam, hogy én is bevezettem. Minden évben leírom a lányaimnak, hogy milyen volt az évünk, milyen új dolgokat hozott és milyen régieket engedtünk el. Hogy mi tölt el büszkeséggel velük kapcsolatban, milyen akadályokkal küzdünk éppen, milyen vicces dolgokat mondott, gondolt vagy tett abban az évben. És a legfontosabb: minden évben leírom neki, hogy minden évvel jobban szeretem! Szóval gyűjtsetek be szép levélpapírokat, borítékokat, hozzá egy cukesz kis tollkészletet és kész a csomag!

10_2.jpgForrás: Freepic

 
10+1. KISMAMA TÚLÉLŐ KÉSZLET

No a +1 maga a tér a valódi kreativitásnak! Aki már szült, tudja, aki még nem, megkérdezi, mi lehet egy ilyen csomag tartalma és összegyűjti egy guszta kis kosárba vagy dobozba őket. Nagy előnye ennek a csomagnak, hogy ez száz százalékban az anyukáról szól, akiről gyakran megfeledkeznek az újszülött elsodró imádata közben, úgyhogy jóleső érzés lesz neki, hogy vele is törődik valaki.

A csomag tartalmazhat apróságokat, mint hajgumi, ajakbalzsam vagy a kedvenc csokija, de gyömöszölhetsz bele egy kényelmes, de azért csini leggingset, egy trendi kulacsot vagy termoszt (higgy nekem, abszolút kelleni fog, amikor órákig sétál a babakocsival vagy szobrozik a játszón a hinta mellett). De mehet bele ajándékkártya egy kávézóba vagy kifőzdébe, étterembe. A sor a szárazsampontól a melegíthető párnán át a morzsaporszívóig (a miénk elromlott, de nagyon hiányzik, veszek is újat!) szinte végtelen, ötleteljetek!

11_2.jpgForrás: Pinterest

 

Ha pediglen szükséged lenne valami hangulatos dekorációra
a babaváró bulihoz, én IDE tanácsollak téged!

  

Kellemes partizást kívánok nektek!
És ne feledjétek: A nevetés mindenkié! ;)

 

logo_mavanaszulinapom_hosszu.png

Szólj hozzá

babavárás babaváró